דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתרי זירקוניה וכתרי שיניים 

מאת    [ 28/02/2020 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 1644 פעמים ]

כתרים לשיניים נועדו על מנת לשמר את שלדת השן בין אם מדובר על שן קיימת או על שן מושתלת. בשונה מתותבים אחרים, כתר בשיניים הוא קבוע ואינו ניתן להוציא אותו בכל רגע שתרצו. יתרון משמעותי של כתר בשיניים זה שהוא איננו זז, אלא אם כן רופא השיניים ביצע טיפול כזה או אחר ובעקבותיו הכתר זז.

כתר בשן מסייע בשמירה על השן לאחר טיפול מורכב שכתוצאה ממנו יכולה השן להיפגע. הכתר יכול להתלבש בצורה מושלמת על שן קיימת או מנגד על שתל שהגיע כתוצאה מהשתלת שיניים. כתר זירקוניה הפך להיות בשנים האחרונות הכתר המוביל והרלוונטי ביותר בקרב רופאי שיניים בעולם כולו.

מה התפקיד העיקרי של כתרים לשיניים?  


לכתר יש לא מעט תפקידים שהוא יכול לבצע על מנת לשמור על חלל הפה שלכם. ברוב המקרים כתר בשן נועד על מנת לכסות שיניים פגומות או שיניים שעברו טיפול טראומתי וצריכות סיוע של כתר. ניתן להניח כתרים גם על שתל ולא רק על שן רגילה, בתקווה כי השתל יסייע לשתל לתפקד כמו שן רגילה מבחינת החוויה של המטופל.

ישנם סוגים רבים של כתרים לשיניים, כתרי חרסינה או קרמיקה הם אלה שיכולים להיות הדומים ביותר לשיניים הרגילות. אך מבחינת עמידות וחוזק דווקא כתרים העשויים ממתכת אקרילית הם בחירה טובה יותר, ולרוב משתמשים בהם לשיניים האחוריות אותן אף אחד לא יכול לראות.

אילו סוגים של כתרים לשיניים ניתן למצוא?  


כאשר מטופל מגיע לעשות כתר בשיניים, עומדות לרשותו מבחר ענק של אפשרויות. ברוב המקרים רופא השיניים הוא זה שמבצע את ההחלטה הסופית, אך גם המטופל צריך להכיר את כל האפשרויות העומדות מולו.

כתרי חרסינה

נכון להיום מדובר על האפשרות המוכרת ביותר, ותוכלו למצוא את הכתרים הללו במגוון רחב של גוונים על מנת שהם יתאימו בצורה מושלמת לשיניים של המטופל. לכתרי חרסינה יש יתרון משמעותי על פני כתרים אחרים מבחינת המראה שלהן, אך המראה הטבעי מגיע על חשבון העמידות שלהן. כתרי חרסינה יהיו הרבה פחות עמידות מאשר אפשרויות אחרות, ולא מן הנמנע כי תצטרכו לחדש אותן מפעם לפעם. מדובר על פתרון נהדר לשיניים קדמיות, אשר המראה הוא האלמנט החשוב ביותר עבורן.

כתרי פלדת אל-חלד

מדובר על כתר זמני שלרוב מגיע על מנת להגן ולשמור על השן מסיבות כאלה ואחרות. ברוב המקרים הכתר הזה מולבש על השן בזמן שהכתר הקבוע נמצא בשלבי ההכנה שלו. במידה והכתר מולבש על מקום שבו לא קיימת שן, הוא ייפול באופן טבעי מיד לאחר שהשן הקבוצה תצמח. כתרים מהסוג הזה מתאימים בעיקר לטיפולי שיניים לילדים, כאלה שעדיין צריכות לצמוח להן שיניים חדשות. הכתרים הללו הם זולים בהרבה מאשר כתרים אחרים וגם לא דורשים טיפולים קבועים אצל רופא השיניים.

כתרי חרסינה ומתכת

אפשרות נוספת שקיימת מבחינת הכתרים בשיניים זה כתרי חרסינה המשולבים עם מתכת. כך ניתן לקבל את כל היתרונות מכל אחד מחומרי הגלם – המראה הטבעי של החרסינה והעמידות הגבוהה של המתכת. אומנם גם כאן אין מראה אידיאלי ועמידות מושלמת, אך מדובר בפתרון טוב למי שלא מעוניין לבצע התפשרויות כאשר זה מגיע לשיניים.

כתרי חרסינה מאוחה לזירקוניה

מדובר על כתר זירקוניה אשר משולב עם מתכת, כך יוצרים כתר עם לא מעט אלמנטים חיוביים. העמידות הגבוהה של הזירקוניה ביחד עם המראה האסתטי של החרסינה. מדובר על כתר זירקוניה רגיל שאותו מכסים בשכבה של חרסינה על מנת להתאים את המראה של הכתר למראה השיניים של המטופל.

כתרי האי-מקס

נכון להיום מדובר על הכתרים היקרים ביותר, אך הם גם האיכותיים והאסתטיים ביותר מבין האפשרויות המוצעות לכל מטופל. בכל כתר שמים כמות גדולה של חרסינה כך שהכתר הופך להיות עמיד, וכמובן הכתר מגיע בגוון המושלם על מנת שהוא יתאים לגוון השיניים של המטופל – כך שלא יהיה ניתן להבחין כי מדובר בכתר. אם אתם לא מוכנים להתפשר כאשר מדובר על כתרים בשיניים שלכם, זוהי ללא ספק האפשרות הרלוונטית ביותר.

כתרי זירקוניה טהורים

מדובר על השילוב המנצח בכל מה שקשור לכתר בשיניים. מצד אחד אתם מקבלים כתרים עמידים במיוחד, כאלה שיכולים להחזיק זמן רב בחלל הפה. מצד שני הם אסתטיים מאוד והמחיר שלהם איננו יקר בכלל בהשוואה לכל שאר האפשרויות העומדות מולכם.

כתר זירקוניה איננו משנה את הצבע שלו לאחר תקופת זמן ארוכה, והם מסוגלים לשמור את המבנה שלהם גם בתנאים קשים במיוחד. לכתרי הזירקוניה יש מראה שקוף כך שהן ישתלבו בצורה מושלמת עם השן הקיימת שלכם, ואף אחד לא יוכל לשים לב כי מדובר על כתר. הזירקוניה הוא אחד מהחומרים האידיאליים ביותר לטיפולים מכל הסוגים, הוא מגיב בצורה מושלמת לגוף האדם. מהסיבה הזאת תוכלו למצוא את החומר הזה בשימוש אצל לא מעט רופאים בתחומים שונים ומגוונים ולא רק ברפואת השיניים.

 

 

המאמר בחסות דנטל אי סנטר - המרכז להשתלות ואסתטיקה גבוה, קריית אתא


https://www.decenter.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב